Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Svého doktora si léčím já...

    Tak nám letos opět ta naše zdravotní pojišťovna zvedla nejen poplatky u lékaře, ale i částky, které odvádíme měsíčně z našich platů. Na oplátku nám ale před pár lety nabídla i různé zajímavé slevy: Jste nekuřák? Dostanete slevu 250 dolarů ročně. Stačí podepsat prohlášení. Chodíte (zdarma) na preventivní prohlídky? Dostanete další slevu 250 dolarů na rok. Pokud přes zimu zhubnete (musíte se ovšem nechat každý měsíc na osobním oddělení vážit), můžete dostat jednorázovou odměnu v rozmezí sto až tisíc dolarů... Samé pozitivní motivace, bezva.

     Jelikož kouření mám dávno vyřešené, podepíšu a zabývat se tím dál nemusím. Co se týče váhy, tam je vždy nějaký prostor k vylepšování, ale hubnout v zimě? To ani náhodou, vždyť je to jediné roční období, kdy jsem vděčná za každý faldík, který mě zahřívá, a naopak velmi lituji svou hubeňoučkou kolegyni, která nám tu po cestě do práce rozmrzává až téměř do oběda... Moje druhá kolegyně měla vloni docela zajímavý nápad. Rozhodla se přes léto přibrat 15 kg, aby je pak v zime shodila a obdržela tak zaslouženou odměnu. My zkušenější ale víme své, a osud již takto nepokoušíme. Nejen že bychom těch 15 kg už nikdy dolů nedostaly, ale navíc bychom si musely pořídit zbrusu nové oblečení, takže by nás ta legrace vyšla pěkně draho. Nakonec to vzdala i naše mladá dobrodružka, neboť si v létě ve slušivých bikinkách našla nového přítele, a na nějaké tloustnutí v jeho přítomnosti hodně rychle zapomněla. A tak nám tu nakonec zbyla jen ta preventivní prohlídka.
     Svého praktického lékaře mám docela ráda, jako konečně všechny své doktory, kteří se o mně dobře starají. Doktor Gray je také velmi přátelský a starostlivý, ale jednu zvláštnost má. Když se mnou mluví, zarytě se mi dívá na hrudník. Nebyla jsem si dlouho jistá, jestli je tak stydlivý či trošku ujetý, ale vdycky mě tím děsně znervózňoval. Vzhledem k tomu, že takto zírá i na ostatní pacientky a hlavně i na pacienty, časem jsem se rozhodla to jednoduše ignorovat.
     Preventivní prohlídka dopadla skvěle, a můj pan doktor chválí můj hrudník za všechny ty nízké hodnoty, které mi vycházejí. Evidentně má radost z ukázněné pacientky, ale i tak mi dnes připadá nějaký jiný...
     "Takže milá paní, všechno vypadá výborně," listuje v mé složce.
     "Stále nejíte maso?"
     "Ryby jím," špitnu nesměle.
     "Vitamíny berete?"
     "Beru."
     "A žádné jiné problémy nemáte?"
     "Žádné, pane doktore, cítím se fajn... Ale zato vy vypadáte unaveně." A je to venku!
     Zarazil se, zvedl hlavu a překvapeně se mi podíval do očí, snad úplně poprvé:
     "Je to na mně vidět?"
     "Určitě," odhodlaně přikývnu. "Jste pobledlý, máte kruhy pod očima a od mé minulé návštěvy jste přibral."
     "Víte, měl jsem těžké období. Ztratil jsem několik svých pacientů, i mladšího věku, a to nesu vždycky těžce, musím na ně často myslet. Nemůžu v noci spát, a pak mám chuť na sladké. Je to prostě stress." Stále mi hledí do očí.
     Najednou si uvědomím, co ty jeho oči často vidí a co ty jeho uši asi musí vyslechnout, a začíná mi docházet ten jeho věčně nepřítomný pohled.
     "To ale nemůžete, pane doktore. Musíte myslet i na svoje zdraví!" říkám mu rázně.
     "Já vím, to mi říká moje žena také, ale když já si beru osudy mých pacientů moc k srdci," přiznává sebekriticky.
     "A náhodou, občas i běhám pro zdraví."
     "To ale nestačí. Za prvé přestaňte pít ty tekutý bonbóny," ukážu na plechovku coca-coly na stole.
     "Musíte pít hodně vody a na povzbuzení jedině zelený čaj, a stravovat se zdravě a pravidelně."
     "Budu se snažit, vážně! Moje žena vaří docela zdravě, jen s tím pitím mám problém."
     "No vidíte, ono to půjde. Běhat byste měl dál, nejméně třikrát týdně, ale střídejte to s jógou a meditací, vyčistíte si hlavu a přijdete na jiné myšlenky. Také se vám bude líp spát," rychle pokračuji a kuji železo, dokud je žhavé.
     "S tou meditací nevím, to jsem nikdy nezkoušel.." zarazí se.
     "Tak to zkuste, na Internetu je o tom informací dost. Nebo alespoň zkuste odpočívat poslechem vážné hudby nebo jazzu, to je moje nejmilejší," zkouším ho naladit. Chytá se a radostně se usměje:
     "Jazz určitě, ten mám hrozně rád, ale už si ani nepamatuju, kdy jsem ho poslouchal naposledy!"
     "Tak to vidíte, potřebujete klid, odpočinout si a hlavně se odreagovat, nebo se nám tu nakonec složíte. Vždyť víte, že člověk, aby se mohl starat o druhé, se musí v první řadě postarat sám o sebe," dodávám důrazně.
     "Já se vážně polepším, slibuji, i tu meditaci zkusím" odpovídá se šibalským úsměvem.
     Podívám se na hodinky: "Jé, já už musím letět, tak hlavně nezapomeňte, co jste mi slíbil!"
     "Nezapomenu, a mockrát děkuji za vaši návštěvu," loučí se se mnou.
     "Nemáte zač, přijdu si vás brzy zkontrolovat, objednám se u recepční," odvětím a rychle odcházím.

     Z preventivní prohlídky odjíždím spokojená, navíc mě hřeje dobré vědomí, ale v duchu si stejně jen tak pro zábavu pohrávám s hříšnou myšlenkou, jestli bych neměla tý naší zdravotní pojišťovně tentokrát naúčtovat nějaký ten poplatek já...


 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Pavlina OToole | čtvrtek 8.1.2009 4:45 | karma článku: 24,10 | přečteno: 2519x
  • Další články autora

Pavlina OToole

Pan prezident asi nemá angličtinu rád

Když jsem v neděli večer zhlédla záznam z čínského studia během prezidentovy návštěvy a pak si poslechla i záznam Hovorů z Lán, poléval mě místy studený pot z jeho výslovnosti, z nesrozumitelného povídání, ale zejména pak při jeho svérázném překladu z angličtiny do mateřského jazyka. Ráda bych mu nejen vysvětlila, v čem dělá chyby a v čem se mýlí, ale navrhla bych mu i rozumné řešení.

4.11.2014 v 2:36 | Karma: 48,84 | Přečteno: 90952x | Diskuse| Politika

Pavlina OToole

Asi tomu rasismu špatně rozumím...

28. srpna uplyne padesát a jeden rok ode dne, kdy Martin Luther King Jr. přednesl ve Washingtonu svůj projev, který je znám pod názvem „Mám sen“. Jedna věta v jeho projevu mi utkvěla v hlavě obzvlášť výrazně: „Mám sen, že jednou budou mé čtyři děti žít v zemi, kde budou souzeny ne podle barvy jejich kůže, ale podle jejich charakteru.“ Přiznám se, že mám tu větu moc ráda a že s ní naprosto souhlasím. Každý z nás by měl být posuzován dle našich skutků a ne dle příslušenství k nějaké skupině, která je nám navíc dána geneticky.

27.8.2014 v 2:32 | Karma: 38,74 | Přečteno: 3910x | Diskuse| Politika

Pavlina OToole

Potravinové lístky aneb sociální dávky v USA

Kolega Roman Šebl včera uveřejnil svůj blog s názvem „47,6 miliónů Američanů pobírá potravinové lístky“, který mě svým tématem zaujal. Přiznám se, že mě ale nemile překvapily základní neznalosti autora k tématu, o kterém s takovým zápalem píše. Vzhledem k tomu, že jsem v českém tisku zaznamenala nejeden článek či blog na téma "Food Stamps", a prakticky vždy se jednalo o velmi zjednodušené a jednostranné informace, ráda bych českým čtenářům přiblížila, co to jsou potravinové lístky, k čemu slouží, kdo je od státu dostává a jak jsou zneužívány.

20.2.2014 v 3:29 | Karma: 34,24 | Přečteno: 6228x | Diskuse| Ekonomika

Pavlina OToole

Ze zákulisí voleb na prvním stupni ZŠ

Náš Kevin se rozhodl, že se stane prezidentem, když mu byly tři roky. Nastoupil totiž právě do školky, ve které se kromě s novými kamarády, školním řádem a nepříliš oblíbenou ústavní stravou seznámil i s úlomky americké historie. Největší dojem na něj udělal první americký prezident, George Washington, a malý Kevin se stal nejen jeho velikým obdivovatelem, ale vzal si také do hlavy, že bude i jeho úspěšným následovníkem.

23.10.2013 v 15:20 | Karma: 18,34 | Přečteno: 1108x | Diskuse| Politika

Pavlina OToole

Křik týraného člověka

Paní Irena Fuchsová napsala blog s názvem „Týrané ženy, týraní muži – musíte křičet!“, ve kterém popisuje situaci, které byla svědkem. Viděla na vlastní oči fyzické napadení ženy jejím manželem, a nyní doufá, že se jí žena ozve a ona jí poradí. Poradí jí jednu věc, že musí křičet.

4.2.2013 v 2:05 | Karma: 35,26 | Přečteno: 3878x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Hamás souhlasil s návrhem na příměří. Může jít o lest, píší v Izraeli

6. května 2024  18:56,  aktualizováno  20:59

Palestinské hnutí Hamás v pondělí přijalo návrh dohody o příměří s Izraelem předložený Egyptem a...

Německo na Putinovu inauguraci zástupce nevyšle, Francie a Slovensko ano

6. května 2024  16:14,  aktualizováno  20:36

Německo v pondělí oznámilo, že nebude mít svého zástupce na úterní inauguraci ruského prezidenta...

Za další případ pohrdání vás můžu poslat do vězení, varoval soudce Trumpa

6. května 2024  20:17

Soudce v probíhajícím procesu s Donaldem Trumpem v pondělí rozhodl, že americký exprezident...

Ve hře o post ministra je nyní i Ženíšek. TOP 09 chce vybrat tento týden

6. května 2024  16:43,  aktualizováno  20:10

Při hledání kandidáta do vlády na post ministra pro vědu, výzkum a inovace začala TOP 09 skloňovat...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 64
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5739x
Mám ráda děti, lidi, zvířata, přírodu a život, i když možná ne přesně v tomto pořadí. Snažím se dívat na sebe i svět kolem s úsměvem a nadhledem. Dělám, co mě hrozně baví, a doufám, že mi to tak vydrží.
...

Čas Robinsonů
A Time to Cast Off
...


geovisite