Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Hra s ohněm nebo cesta ke štěstí?

     Telefon zazvonil v neděli dopoledne, a já jsem měla radost, že po delší době slyším na druhém konci svou kamarádku Evu. Vyměnily jsme spolu pár obvyklých vět, když jsem zaznamenala v jejím hlase něco zvláštního, skoro jako bych slyšela starost a smutek. "Je všechno v pořádku?" zeptala jsem se.

"Všechno ne, proto ti volám. Něco ti chci říct, a chtěla bych znát tvůj názor," odpověděla tiše.
"Jasně, povídej," ujistila jsem ji.
"Já jsem se zamilovala."
     To mi vyrazilo dech. V krku mi náhle vyschlo, a tak jsem jen zachraptěla otázku:
"Prosím tě, do koho?"
"Do kolegy z práce, je to Kanaďan, který je u nás na smlouvu. Hrozné si spolu rozumíme, mohu se s ním bavit úplně o všem. Je správný, hodný a je mi s nim fajn..." pokračovala tiše.
     Bylo mi najednou horko a pocítila jsem nepříjemný tlak v žaludku. Co ji mám na to říct? Jak mám reagovat?
"Já vím, že je to hrozná situace, a já si teď nevím rady..." špitla a hlas se jí chvěl potlačovaným pláčem. Bylo mi jí hrozně líto, a v duchu jsem si ji představila tak, jak ji znám - rozesmátou, vedle jejího manžela a dětí.... Do háje!
     Eva přišla z Čech do Států studovat asi před 12 lety, a na univerzitě se seznámila s místním Američanem Randym. Po roce známosti se vzali, a Eva získala zelenou kartu a později i americké občanství. Dnes žijí v rodinném domku ve velkém městě na jižním pobřeží, mají dvě děti školního věku a oba zajímavou práci.
     Evu i Randyho mám moc ráda, v mých očích k sobě prostě patří, vždy jsem měla pocit, že mají bezva manželství. Randy je pohodový a inteligentní muž, který se dobře stará o rodinu finančně, a opravdu se věnuje jejich dětem, i když Eva si někdy posteskne, že je občas na její vkus na ne přísnější. Je nutno dodat, že je zejména důsledný, fyzicky je téměř netrestá, a obě jsou ty nejvychovanější a nejslušnější děti, které znám.
     Co se tedy vlastně u nich stalo? Děti jim povyrostly, a manželé se po devíti letech odcizili. A tak se Eva zamilovala, navíc do cizince, se kterým si jako sama emigrantka dobře rozumí, ale který se chce během několika příštích let vrátit do své země. Její přítel je také ženatý a má dvě malé děti. Složitá situace.
     Na jednu stranu dovedu Evu pochopit. Žije v cizí zemi, daleko od své rodiny i kultury. Velká láska s Randym se časem změnila ve stereotyp, který žena ve 33 letech těžce nese. Romantika se vytrácí, denní starosti převažují. Děti jsou samostatnější, mají vlastní kamarády a záliby, a tak se v životě ženy vytvoří prázdné místo, které někdy vyplní právě milenec. Ale stojí to za to riziko?
     Pokud Evina aféra praskne, a její manžel se o poměru dozví, čeká ji s největší pravděpodobností rozvod, při kterém budou děti svěřeny do výchovy otci, a ona bude ta, která je bude moci pouze navštěvovat o víkendech. Dobře vím, že tato varianta by ji totálně zničila, a žádný nový vztah by to nedokázal nahradit. A co když ta nová láska nevydrží, milenec odejde nebo když zjistí, že žit s někým jiným není o nic lepší něž současné manželství? Pokud se s manželem na rozvodu domluví, má šanci, že se o děti budou starat napůl, ale i zde je riziko mnoha konfliktů, jakmile budou v jejich životech noví partneři. Těžko předem říct, jak těžce by tyto situace děti nesly.
     Je zde také možnost, že bude ve vztahu tajně pokračovat a žít ve lži. Bude muset lhát, přetvařovat se a tajit své myšlenky, navíc se dlouhodobě trápit s výčitkami svědomí. Nebo může vztah ukončit, obětovat se dětem a rodině a možná si později vyčítat, že se zřekla té své potencionální životní lásky...
     Já Evu i jiné ženy v této situaci dokážu pochopit. Manžel, který leží večer u televize a sleduje fotbal nebo který si hraje hry na počítači, má do toho sexy nápadníka, který ji kdysi nosil na rukách, hodně daleko. A každá z nás je občas unavená z práce a starostí, a má chuť vyhodit žehličku oknem nebo se vykašlat na nekonečné vaření a uklízení, ať manžel pomáhá nebo ne. Ale také vím, že i on je z práce unavený a chce si doma odpočinout a odreagovat se.
     Jsem konzervativní a asi i staromódní, věřím totiž v rodinu a její zachování, pokud je to možné. Věřím, že dva lidé, kteří se kdysi měli tolik rádi a rozhodli se spolu být v dobrém i ve zlém, by se neměli při prvních překážkách a krizích vzdát a od všeho odejít. Měli by problémy řešit spolu, měli by se snažit domluvit. Je lákavé si myslet, že lze začít úplně znovu nový život, ale pokud má člověk děti, je to strašně složité.
     A tak jsem Evě neporadila vlastně nic, jen jsem ji vyslechla a diskutovala s ní možnosti a rizika. Znám ji i její rodinu příliš dobře na to, abych mohla být objektivní. Nejvíc mě asi mrzí, že se vůbec do této situace dostala, ale s tím nic nenadělám. Mám strach, že na to doplatí, vždyť je to kámoška. Mám strach, že ublíží manželovi a dětem, jsou to kamarádi. Ale je to jejich život, a já s nimi nežiji, a tak asi nemám právo ani někoho soudit ani svou radou zasahovat....

Nebo jsem ji měla poslat za odborníkem?

Autor: Pavlina OToole | pondělí 4.8.2008 7:45 | karma článku: 13,43 | přečteno: 1691x
  • Další články autora

Pavlina OToole

Pan prezident asi nemá angličtinu rád

Když jsem v neděli večer zhlédla záznam z čínského studia během prezidentovy návštěvy a pak si poslechla i záznam Hovorů z Lán, poléval mě místy studený pot z jeho výslovnosti, z nesrozumitelného povídání, ale zejména pak při jeho svérázném překladu z angličtiny do mateřského jazyka. Ráda bych mu nejen vysvětlila, v čem dělá chyby a v čem se mýlí, ale navrhla bych mu i rozumné řešení.

4.11.2014 v 2:36 | Karma: 48,84 | Přečteno: 90952x | Diskuse| Politika

Pavlina OToole

Asi tomu rasismu špatně rozumím...

28. srpna uplyne padesát a jeden rok ode dne, kdy Martin Luther King Jr. přednesl ve Washingtonu svůj projev, který je znám pod názvem „Mám sen“. Jedna věta v jeho projevu mi utkvěla v hlavě obzvlášť výrazně: „Mám sen, že jednou budou mé čtyři děti žít v zemi, kde budou souzeny ne podle barvy jejich kůže, ale podle jejich charakteru.“ Přiznám se, že mám tu větu moc ráda a že s ní naprosto souhlasím. Každý z nás by měl být posuzován dle našich skutků a ne dle příslušenství k nějaké skupině, která je nám navíc dána geneticky.

27.8.2014 v 2:32 | Karma: 38,74 | Přečteno: 3910x | Diskuse| Politika

Pavlina OToole

Potravinové lístky aneb sociální dávky v USA

Kolega Roman Šebl včera uveřejnil svůj blog s názvem „47,6 miliónů Američanů pobírá potravinové lístky“, který mě svým tématem zaujal. Přiznám se, že mě ale nemile překvapily základní neznalosti autora k tématu, o kterém s takovým zápalem píše. Vzhledem k tomu, že jsem v českém tisku zaznamenala nejeden článek či blog na téma "Food Stamps", a prakticky vždy se jednalo o velmi zjednodušené a jednostranné informace, ráda bych českým čtenářům přiblížila, co to jsou potravinové lístky, k čemu slouží, kdo je od státu dostává a jak jsou zneužívány.

20.2.2014 v 3:29 | Karma: 34,24 | Přečteno: 6228x | Diskuse| Ekonomika

Pavlina OToole

Ze zákulisí voleb na prvním stupni ZŠ

Náš Kevin se rozhodl, že se stane prezidentem, když mu byly tři roky. Nastoupil totiž právě do školky, ve které se kromě s novými kamarády, školním řádem a nepříliš oblíbenou ústavní stravou seznámil i s úlomky americké historie. Největší dojem na něj udělal první americký prezident, George Washington, a malý Kevin se stal nejen jeho velikým obdivovatelem, ale vzal si také do hlavy, že bude i jeho úspěšným následovníkem.

23.10.2013 v 15:20 | Karma: 18,34 | Přečteno: 1108x | Diskuse| Politika

Pavlina OToole

Křik týraného člověka

Paní Irena Fuchsová napsala blog s názvem „Týrané ženy, týraní muži – musíte křičet!“, ve kterém popisuje situaci, které byla svědkem. Viděla na vlastní oči fyzické napadení ženy jejím manželem, a nyní doufá, že se jí žena ozve a ona jí poradí. Poradí jí jednu věc, že musí křičet.

4.2.2013 v 2:05 | Karma: 35,26 | Přečteno: 3878x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

O menopauze musíme mluvit, burácela herečka Halle Berry před Kapitolem

2. května 2024  21:41

Slavná herečka Halle Berry se zapojila do americké politiky, když podpořila senátorky snažící se o...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  20:58

Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 64
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5739x
Mám ráda děti, lidi, zvířata, přírodu a život, i když možná ne přesně v tomto pořadí. Snažím se dívat na sebe i svět kolem s úsměvem a nadhledem. Dělám, co mě hrozně baví, a doufám, že mi to tak vydrží.
...

Čas Robinsonů
A Time to Cast Off
...


geovisite