Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak český sněhulák zazářil v americké televizi

     Když jsme se před několika lety stěhovali z Floridy zpátky do Missouri, naše děti se asi nejvíce těšily na zimu a hlavně na sníh, který dcera již pár let neviděla, a náš nejmladší syn vlastně nikdy, protože se na Floridě narodil. Starší sestra mu proto již od léta o sněhu pravidelně vyprávěla, a samozřejmě i o všech sněhových zábavách, včetně koulování, bobování a stavění sněhuláků, a tak náš tříletý špunt sedával u okna a vyhlížel to bílé nadělení už od září, kdy tu ještě byla třicetistupňová vedra.

     Jenže zrovna ten rok na sebe opravdová zima nechala dlouho čekat. Začátkem prosince jsme tu sice měli malý poprašek, který ale roztál během jediného dopoledne, a tak přinesl dětem víc zklamání než radosti. Mezitím se blížily Vánoce, ale venku bylo jen pošmourno a šedivo. Začalo se nám i trochu stýskat po jižní Floridě, kde bylo v tuto dobu teplo a sluníčko. Děti napsaly a nakreslily dopisy Ježíškovi, ve kterých si dcera přála na prvním místě sníh a syn rovnou i sněhuláka, a já jsem si jen hrozně přála, aby je Ježíšek vyslyšel a ten vytoužený sníh jim nadělil.
     Od začátku prosince začali mnozí okolní sousedé zdobit své domy. Na verandách se objevila vánoční světla, na dveřích věnce a kříže, na trávnících ohromné betlémy i Santa Clausové a sobí spřežení. A před domem naproti si sousedka vystavila ohromného nafukovacího sněhuláka. Naše rodina si na žádnou okázalou venkovní výzdobu nepotrpí, ale musím se přiznat, že jsem zaváhala, a malou chvilku jsem měla nutkání běžet do obchodu a koupit sněhuláka z umělé hmoty, aby to mým dětem nebylo líto. Naštěstí mě zachránila nejstarší dcera, která našemu nešťastnému benjamínkovi vysvětlila, že my si postavíme sněhuláka opravdového, z pravého sněhu.
     Nakonec jsme se dočkali až několik dni před Štědrým dnem. Tentokrát nenapadl jen malý poprašek, ale přihnala se pořádná sněhová bouře, a sněhu jsme najednou měli na zahradě téměř metr. Celou noc jsme slyšeli, jak silničáři odklízí sníh a sypou sůl, a druhý den ráno nám na tu bílou nádheru vysvitlo jasné sluníčko. Děti by ten den doma neudržel ani pár volů, jak říkával náš děda, a tak nadšeně dováděly na zahradě i s naší labradorkou Bellou, která byla v té době teprve půlroční stěně, a byla z toho všeho vykulená a nadšená přinejmenším stejně jako náš malý syn.
     Po dopoledním kouličkování a bobování jsme se s chutí pustili do stavění prvního sněhuláka. Byl ohromný, stál sice trošku nakřivo, ale jinak to byl fešák s mrkvovým nosem, tmavýma očima a pusou vyrobených z kamínků, a pletenou čepicí i šálou. Moc se nám povedl, a tak jsme se rozhodli, že mu postavíme menšího kamaráda, aby mu nebylo smutno. Dcerka se za vydatné pomoci mladšího brášky pustila do díla, a já jsem jen odskočila domů, abych jim uvařila horký čaj na zahřátí. Za minutu ale slyším, jak mě děti volají ode dveří a ptají se, jestli je může natočit televize. Nechápavě vycházím před dům, kde opravdu stojí auto místní televizní stanice, a vedle našeho sněhuláka se na mně usmívají reportérka s kameramanem.
     Po vzájemném představování mi vysvětlují, že byli natáčet řetězovou dopravní nehodu na nedaleké dálnici (žádná vážná zranění), a cestou zpátky hledali zajímavé náměty na vánoční výzdobu, a okouzlil je zrovna náš sněhulák Ferda. Žádají mě o povolení, aby si ho mohli natočit i s tvůrci a jejich psím pomocníkem do večerních zpráv. Povolení jim samozřejmě dávám, a na oplátku dostanu vizitku televizní stanice i s časem, kdy se z našeho právě vyrobeného sněhuláka stane celebrita. Poté se kameraman pouští do práce a pilně natáčí, jak synek přidává Ferdovi knoflíky, dcerka mu buduje kamaráda, a pes mezi nimi poletuje a rozhazuje sníh na všechny strany. 
     Když natáčení končí, stojí nám před domem hlouček dětí, a všechny obdivují Ferdu, nabízejí pomoc s výrobou jeho kamaráda, a některé nabízejí i své čepice a šály, aby druhému sněhulákovi taky nebyla zima. Až do setmění je u nás před domem veselo, neboť po velkých sněhulácích stavíme malé sněhuláčky pro ostatní děti, a pak i různá zvířátka, domečky a jiné blbůstky. Večer pak děti netrpělivě sledují zprávy a mají ohromnou radost, když se v nich konečně objeví i s Ferdou, kterého reportérka nadšeně vychvaluje a pobízí děti i rodiče doma u obrazovek, aby se takových výzdob objevilo před domy v našem městě více.
     Po zprávách jsem je uložila do postelí, a malý benjamínek mě najednou obejmul a pošeptal mi:
     "Mami, to byl ale krásný Ježíšek."
     "Jak to myslíš?" divila jsem se, "Ježíšek přece ještě nepřišel, dárky ti teprve přinese za pár dní."
     "Ale ne," tvrdil mi náš špunt s vážnou tváří. "Teta Juli nám ve školce říkala, ze dárky nám přinese Santa Claus. Taky jsem mu nakreslil dopis, aby mi přinesl vláčky."
     "Aha, tak ty jsi napsal Santa Clausovi o vláčky a Ježíškovi o sníh a sněhuláka?"
     "Přesně," usmál se spokojeně a pomalu zavřel oči únavou. "Santa sice nosí dětem hračky, ale sníh a legraci přeci nosí jenom Ježíšek." 
    

Přeji všem krásný víkend!

Autor: Pavlina OToole | pátek 12.12.2008 6:40 | karma článku: 46,23 | přečteno: 14460x
  • Další články autora

Pavlina OToole

Pan prezident asi nemá angličtinu rád

Když jsem v neděli večer zhlédla záznam z čínského studia během prezidentovy návštěvy a pak si poslechla i záznam Hovorů z Lán, poléval mě místy studený pot z jeho výslovnosti, z nesrozumitelného povídání, ale zejména pak při jeho svérázném překladu z angličtiny do mateřského jazyka. Ráda bych mu nejen vysvětlila, v čem dělá chyby a v čem se mýlí, ale navrhla bych mu i rozumné řešení.

4.11.2014 v 2:36 | Karma: 48,84 | Přečteno: 90949x | Diskuse| Politika

Pavlina OToole

Asi tomu rasismu špatně rozumím...

28. srpna uplyne padesát a jeden rok ode dne, kdy Martin Luther King Jr. přednesl ve Washingtonu svůj projev, který je znám pod názvem „Mám sen“. Jedna věta v jeho projevu mi utkvěla v hlavě obzvlášť výrazně: „Mám sen, že jednou budou mé čtyři děti žít v zemi, kde budou souzeny ne podle barvy jejich kůže, ale podle jejich charakteru.“ Přiznám se, že mám tu větu moc ráda a že s ní naprosto souhlasím. Každý z nás by měl být posuzován dle našich skutků a ne dle příslušenství k nějaké skupině, která je nám navíc dána geneticky.

27.8.2014 v 2:32 | Karma: 38,74 | Přečteno: 3910x | Diskuse| Politika

Pavlina OToole

Potravinové lístky aneb sociální dávky v USA

Kolega Roman Šebl včera uveřejnil svůj blog s názvem „47,6 miliónů Američanů pobírá potravinové lístky“, který mě svým tématem zaujal. Přiznám se, že mě ale nemile překvapily základní neznalosti autora k tématu, o kterém s takovým zápalem píše. Vzhledem k tomu, že jsem v českém tisku zaznamenala nejeden článek či blog na téma "Food Stamps", a prakticky vždy se jednalo o velmi zjednodušené a jednostranné informace, ráda bych českým čtenářům přiblížila, co to jsou potravinové lístky, k čemu slouží, kdo je od státu dostává a jak jsou zneužívány.

20.2.2014 v 3:29 | Karma: 34,24 | Přečteno: 6224x | Diskuse| Ekonomika

Pavlina OToole

Ze zákulisí voleb na prvním stupni ZŠ

Náš Kevin se rozhodl, že se stane prezidentem, když mu byly tři roky. Nastoupil totiž právě do školky, ve které se kromě s novými kamarády, školním řádem a nepříliš oblíbenou ústavní stravou seznámil i s úlomky americké historie. Největší dojem na něj udělal první americký prezident, George Washington, a malý Kevin se stal nejen jeho velikým obdivovatelem, ale vzal si také do hlavy, že bude i jeho úspěšným následovníkem.

23.10.2013 v 15:20 | Karma: 18,34 | Přečteno: 1108x | Diskuse| Politika

Pavlina OToole

Křik týraného člověka

Paní Irena Fuchsová napsala blog s názvem „Týrané ženy, týraní muži – musíte křičet!“, ve kterém popisuje situaci, které byla svědkem. Viděla na vlastní oči fyzické napadení ženy jejím manželem, a nyní doufá, že se jí žena ozve a ona jí poradí. Poradí jí jednu věc, že musí křičet.

4.2.2013 v 2:05 | Karma: 35,26 | Přečteno: 3878x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Kontrast v odvodech v Kyjevě a venku je neskutečný, říkají reportéři iDNES.cz

26. dubna 2024  16:04

Podcast Únava vojáků i civilistů na Ukrajině je vysoká, ale stejně tak i morálka. Redaktor Michal Voska a...

Žena nedbala varování své banky, falešným makléřům poslala přes milion

26. dubna 2024  15:57

Podvodníkům naletěla dvaašedesátiletá žena z Jičínska, která nedbala ani upozornění ze své banky,...

VIDEO: Strážníci v ulicích naháněli bagr, opilý řidič si jel pro cigarety

26. dubna 2024  15:42

Městská policie z Krupky na Teplicku zveřejnila video z netradičního zásahu svých strážníků. Ti...

Medaile z policistova hrobu nosil zloděj jako ozdobu klíčenky. Odhalila ho DNA

26. dubna 2024  15:36

Policie dopadla zloděje, který v říjnu roku 2022 v Ostravě-Vítkovicích ukradl dvě medaile z hrobu...

  • Počet článků 64
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5739x
Mám ráda děti, lidi, zvířata, přírodu a život, i když možná ne přesně v tomto pořadí. Snažím se dívat na sebe i svět kolem s úsměvem a nadhledem. Dělám, co mě hrozně baví, a doufám, že mi to tak vydrží.
...

Čas Robinsonů
A Time to Cast Off
...


geovisite