Život v Americe

Pavlina O'Toole

Asi tomu rasismu špatně rozumím...

28. srpna uplyne padesát a jeden rok ode dne, kdy Martin Luther King Jr. přednesl ve Washingtonu svůj projev, který je znám pod názvem „Mám sen“. Jedna věta v jeho projevu mi utkvěla v hlavě obzvlášť výrazně: „Mám sen, že jednou budou mé čtyři děti žít v zemi, kde budou souzeny ne podle barvy jejich kůže, ale podle jejich charakteru.“ Přiznám se, že mám tu větu moc ráda a že s ní naprosto souhlasím. Každý z nás by měl být posuzován dle našich skutků a ne dle příslušenství k nějaké skupině, která je nám navíc dána geneticky.

27.8.2014 v 2:32 | Karma článku: 38.71 | Přečteno: 3910 | Diskuse

Pavlina O'Toole

Ze zákulisí voleb na prvním stupni ZŠ

Náš Kevin se rozhodl, že se stane prezidentem, když mu byly tři roky. Nastoupil totiž právě do školky, ve které se kromě s novými kamarády, školním řádem a nepříliš oblíbenou ústavní stravou seznámil i s úlomky americké historie. Největší dojem na něj udělal první americký prezident, George Washington, a malý Kevin se stal nejen jeho velikým obdivovatelem, ale vzal si také do hlavy, že bude i jeho úspěšným následovníkem.

23.10.2013 v 15:20 | Karma článku: 18.12 | Přečteno: 1108 | Diskuse

Pavlina O'Toole

Říjnová revoluce na Wall Street

Dle polského listu Gazeta Wyborcza se bývalý polský prezident a bývalý vůdce odborového hnutí Lech Walesa chystá přijet podpořit demonstranty na Wall Street, informoval ve čtvrtek Idnes.cz. Walesa vyzval i prezidenta Obamu, aby se k němu připojil. Mimo jiné také prohlásil, že kapitalismus musí padnout. Pan Walesa evidentně vůbec netuší, že proti kapitalismu jako systému demonstrace určené nejsou, a že by bylo podivné, kdyby prezident Obama jeho výzvu přijal a šel demonstrovat sám proti sobě.

15.10.2011 v 9:22 | Karma článku: 19.66 | Přečteno: 1374 | Diskuse

Pavlina O'Toole

Zprávy o stříhání vousů, ale o otázce rasismu ani muk!

“Nevěřím, že rasismus někoho drží v této zemi zpátky. Větší pravda je, že je drží zpátky výmluvy na rasismus.” Herman Cain – volná citace

11.10.2011 v 6:01 | Karma článku: 28.64 | Přečteno: 2065 | Diskuse

Pavlina O'Toole

Mast od indiánské babičky

„Jiný kraj, jiný mrav,“ říkám si potichu, když dává můj americký manžel našim dětem na bolest v krku ovocné nanuky, zatímco já jim nutím horké bylinkové čaje s medem a citrónem. Můžete hádat, kdo tento souboj o léčbu u dětí pravidelně vyhrává a kdo si naopak ty čaje pak klidně může vypít sám...

24.9.2010 v 4:35 | Karma článku: 30.20 | Přečteno: 3285 | Diskuse

Pavlina O'Toole

Na olejové pláži (Fotoblog)

Tak nám prý už ten gejzír ropy konečně po třech měsících ucpou a začnou odčerpávat. Zaplatí škody a vše uklidí. Vlastně se ani tak moc neděje, ryby a mořské plody ze zálivu můžeme v klidu jíst, ujistil nás náš prezident Barack Obama. Také na dovolenou na floridské pláže si máme dojet, podpořit místní ekonomiku. A tak jsme se na tu idylu dojeli podívat na vlastní oči, na pláže floridské Pensacoly. Po shlédnutí následujících fotek je jasné, že dovolenou jsme zde nestrávili, nic nejedli a ekonomiku nepodpořili, ale přesunuli se o pár set kilometrů dál, až k Atlantiku... Konečně, ani Obamovic rodinku jsme tu na dovolené nikde nezahlédli...

14.7.2010 v 5:55 | Karma článku: 15.72 | Přečteno: 2583 | Diskuse

Pavlina O'Toole

Jak jsem se z kariéristky stala "sockou"...

"Máme schůzku u šéfa," nakoukla ke mně do kanceláře sekretářka vedení podniku. "Už zase?" tiše se divím a rozpačitě se zvedám. Mé tušení mě nezklamalo, další snižování počtu zaměstnanců, potřetí za dva měsíce. Další mí dva blízcí spolupracovníci byli dnes ráno v tichosti propuštěni. Nešťastně se podívám na Michelle a Marka, a s údivem se zeptám hlavního managera: "To si vážně myslíte, že to ve třech utáhneme sami? Teď, na začátku sezóny?" Manager Joe se na mně podívá stejně smutně a jen si povzdechne: "To rozhodla korporace, včera mi to oznámili - v rámci šetření. Je krize, musíme to překonat." A tak si opět rozdělujeme práci bývalých kolegů, a jede se dál - i po nocích a o víkendech.

18.6.2010 v 7:59 | Karma článku: 45.79 | Přečteno: 18950 | Diskuse

Pavlina O'Toole

Také "multitaskujete"?

Včera jsem si pro zajímavost pročítala české inzeráty, a narazila jsem i na ty, kde nabízí různá zaměstnání zahraniční firmy, a to v angličtině. Všimla jsem si, že se tam často opakuje jeden zajímavý požadavek pro zájemce: multitasking, nebo-li volně přeloženo - zvládání několika, ale spíše mnoha činností či úkonů najednou. U česky psaných inzerátů jsem si podobného požadavku nevšimla, ale pokud se mýlím, tak mě opravte. Ono na něj jistě časem také dojde. V USA je "multitasking" velice častý a oblíbený požadavek pro zájemce o zaměstnání, ale ne každý ho zvládne.

14.6.2009 v 22:16 | Karma článku: 32.63 | Přečteno: 3718 | Diskuse

Pavlina O'Toole

Kovbojský oblek a vzácná příležitost

To, že můj pětiletý synek sdílí geny se slavným Buffalo Billem, se v něm opravdu nezapře. Od té doby, co začal trošku rozum brát, touží se stát kovbojem. Tedy, samozřejmě, když nepočítám ty chvíle, kdy chce být pilotem jako byl jeho dědeček, nebo badatelem vesmíru jako je jeho starší bratr, či fotografem žraloků jako byl kdysi jeho tatínek a šikovným malířem jako je jeho nejstarší sestra. Je kouzelné sledovat malé dítě, které samo v sebe věří, čím vším může jednou být.

10.6.2009 v 6:50 | Karma článku: 25.10 | Přečteno: 2793 | Diskuse

Pavlina O'Toole

Z deníčku neúspěšné superženy

Je neděle pozdě večer. Celá rodinka spokojeně spí, jen já tu sedím na gauči a pročítám si ženský magazín, který mi tu odpoledne zanechala kamarádka. Ze stránek na mně cení zuby ženy se svými rodinkami. Jsou štíhlé, krásné a hlavně úspěšné. Jejich tajemství prý spočívá v tom, jak si dokážou dokonale zorganizovat rodinu, práci i zábavu, a tím pádem zvládají bez problémů náročnou kariéru, domácnost s dětmi, šťastné manželství a ještě mají spoustu volného času na cvičení, diety, zkrašlovací procedury, koníčky i charitativní činnost! A ne, nežijí na jiné planetě, kde má den 48 hodin, žijí tu s námi na Zemi...

20.5.2009 v 6:15 | Karma článku: 37.99 | Přečteno: 4705 | Diskuse

Pavlina O'Toole

Proč se nebát krize

"Prožíváme-li delší dobu idylu, přestaneme ji vnímat, a osud by nám prokázal neocenitelnou službu, kdyby nás popadl za límec a vyhodil dočasně na mráz," tvrdí moudrý doktor Vlach v Jirotkově Saturninovi. Doktor Vlach má samozřejmě pravdu a já mám zase kliku, že je mi osud příznivě nakloněn: na mráz mě vyhodil v životě již několikrát, a já mu jsem za to neskonale vděčná, neboť kdybych nikdy nepoznala mráz a hlad, dokázala bych ještě ocenit teplo domova nebo se s chutí zakousnout do obyčejného jablka?

23.4.2009 v 23:53 | Karma článku: 39.54 | Přečteno: 6935 | Diskuse

Pavlina O'Toole

Svého doktora si léčím já...

Tak nám letos opět ta naše zdravotní pojišťovna zvedla nejen poplatky u lékaře, ale i částky, které odvádíme měsíčně z našich platů. Na oplátku nám ale před pár lety nabídla i různé zajímavé slevy: Jste nekuřák? Dostanete slevu 250 dolarů ročně. Stačí podepsat prohlášení. Chodíte (zdarma) na preventivní prohlídky? Dostanete další slevu 250 dolarů na rok. Pokud přes zimu zhubnete (musíte se ovšem nechat každý měsíc na osobním oddělení vážit), můžete dostat jednorázovou odměnu v rozmezí sto až tisíc dolarů... Samé pozitivní motivace, bezva.

8.1.2009 v 4:45 | Karma článku: 23.95 | Přečteno: 2519 | Diskuse

Pavlina O'Toole

Jak český sněhulák zazářil v americké televizi

Když jsme se před několika lety stěhovali z Floridy zpátky do Missouri, naše děti se asi nejvíce těšily na zimu a hlavně na sníh, který dcera již pár let neviděla, a náš nejmladší syn vlastně nikdy, protože se na Floridě narodil. Starší sestra mu proto již od léta o sněhu pravidelně vyprávěla, a samozřejmě i o všech sněhových zábavách, včetně koulování, bobování a stavění sněhuláků, a tak náš tříletý špunt sedával u okna a vyhlížel to bílé nadělení už od září, kdy tu ještě byla třicetistupňová vedra.

12.12.2008 v 6:40 | Karma článku: 46.23 | Přečteno: 14460 | Diskuse

Pavlina O'Toole

Můj nejmilejší svátek - Halloween

Neznám snad jediného Čecha nebo Češku, kteří by nemilovali naše kouzelné pohádky plné hastrmanů, čarodějnic, princezen, čertů a hloupých Honzů. Ani já nejsem v tomto směru žádná výjimka, a občas mě napadá otázka, proč má zrovna náš národ tolik v oblibě příběhy založené na starých pohanských tradicích a pověrách. Je to tím, že máme bujnou fantazii, že se tak rádi bojíme, nebo je v tom náš hluboce zakořeněný smysl pro spravedlnost, která v pohádce vždy s přehledem zvítězí?

30.10.2008 v 23:30 | Karma článku: 18.17 | Přečteno: 3541 | Diskuse

Pavlina O'Toole

Když ti není do zpěvu, tancuj

Vzpomenu si na něj každý podzim. Jako by nebylo dost na tom, že se ochladilo, dříve se stmívá, a sluníčko nás laská svými paprsky více a více sporadicky. Jako by nestačilo, že dětem nastaly školní povinnosti a rodičům více starostí, a že tu máme ekonomickou krizi a blížící se Vánoce, a navíc nám brzy přibudou účty na topení. A do toho všeho mi přichází na mysl Justin a jeho rodina. Oči se mi zalijí slzami a popadne mě šílený smutek. Vzpomenu si na to hrozné období bolesti a beznaděje. A pak si musím pustit své oblíbené cédéčko, a - začnu tancovat...

13.10.2008 v 3:32 | Karma článku: 33.44 | Přečteno: 3475 | Diskuse

Pavlina O'Toole

Poklady pana učitele a trenéra

Partnera do života si většinou nevybíráme podle jeho povolání, ale podle úplně jiných měřítek. Jenže někdy se naším partnerem může stát člověk právě díky jeho povolání, i když třeba nepřímo, jako se to stalo mně.

2.10.2008 v 20:45 | Karma článku: 27.95 | Přečteno: 2358 | Diskuse

Pavlina O'Toole

Issac, sociální dávky, sériový zabiják a pozitivní diskriminace

"Issaca si určitě zamiluješ," tvrdila mi Tammy, když jsme u ní doma čekaly na našeho řidiče a pomocníka. Musela jsem se usmát. Ještě jsem totiž nepoznala nikoho, koho by ve svém okolí Tammy nemilovala. Měla velmi osobitý přístup k lidem, nikdy nikoho nepomlouvala, o nikom neřekla špatné slovo, na každém viděla jen to nejlepší...

15.9.2008 v 3:00 | Karma článku: 23.48 | Přečteno: 2378 | Diskuse

Pavlina O'Toole

Jak se dostat do ghetta

Ghetta nebo "the hoods" v amerických velkoměstech často leží přímo v srdci metropolitní oblasti, ale i přesto jsou od okolního světa oddělená pomyslnou hranicí, za kterou mnoho lidí zvenčí nikdy nevstoupí. Průměrný Američan, natož cizinec, ví o životě v ghettu velmi málo, a k získání informací je tedy většinou závislý na oficiálních reportážích, vyprávění druhých, legendách, pověrách a předsudcích. Jistě jste o mnohém z ghetta slyšeli, máte své představy o tomto pekelném místě, a nikdy byste do něj nevkročili. Ale pokud vás zajímá tak jako zajímalo mně, jak se člověk v ghettu může ocitnout, jaký je tam život, kdo a jaké sociální dávky dostává, jak lidé v ghettech přežívají, a proč je tak těžké se odtamtud dostat ven, a hlavně, jestli jsou ta všechna vyprávění pravdivá, některé informace vám zřejmě jen potvrdí vaše představy, ale další vás možná velmi překvapí. Mne ghetto naučilo mnohému o životě samém i umění rozlišovat, ale nechci předbíhat.

4.9.2008 v 5:00 | Karma článku: 19.81 | Přečteno: 2578 | Diskuse

Pavlina O'Toole

O bojích s lidskou blbostí

V roce 1993, době mého příchodu do Ameriky, jsem ani náhodou netušila, zda a s jakými předsudky či diskriminací se budu potýkat. Sice jsem slyšela, že tam utiskují černochy, ale v tomto směru jsem mohla být klidná - moje pleť mě vždy kvalifikovala spíše na ředitelku vápenky, a mé nazrzlé vlasy a zelené oči poukazují víc na původ severní než jižní. A Amerika je přece země imigrantů z celého světa, takže se nad tím, odkud jsem přišla, nebude nikdo pozastavovat...

10.8.2008 v 8:00 | Karma článku: 45.04 | Přečteno: 9927 | Diskuse

Pavlina O'Toole

Rande s opravdovým chlapem

Minulou neděli večer jsme se vrátili domů z naší každoroční dovolené u manželových rodičů a babičky. Kromě spálené kůže, bolavých zad z dlouhé jízdy autem a záhadných dvou kil navíc jsem si z Floridy přivezla i několik zajímavých zážitků, z nichž jeden mě obzvlášť potěšil. Jedná se o drobnou příhodu z malé zastrčené rybářské restaurace nedaleko Tampy, do které se rádi při každé příležitosti vracíme pro vynikající mořské speciality i báječnou a romantickou atmosféru. Tentokrát se mi tam podařilo být svědkem schůzky jedné dámy s opravdovým mužským:

23.7.2008 v 5:45 | Karma článku: 29.66 | Přečteno: 2923 | Diskuse
Počet článků 64 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 5739
Mám ráda děti, lidi, zvířata, přírodu a život, i když možná ne přesně v tomto pořadí. Snažím se dívat na sebe i svět kolem s úsměvem a nadhledem. Dělám, co mě hrozně baví, a doufám, že mi to tak vydrží.
...


Čas Robinsonů

A Time to Cast Off


...
geovisite
geovisite