Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V

Vikina

22. 6. 2010 19:12
Ahoj, Pavli, tak jsem to

četl s lehkým mrazením v zádech. Už dva roky zde upozorňuji, že se řítíme do nového nevolnictví, čímž jsem nejspíš za blázna. Lidé vnímají jen to, co si přečtou v novinách a uvidí v telce. Skutečnost, že už nemají v ruce hmatatelné peníze, ale jakési snadno zablokovatelné karty, že jim bez jejich vědomí jakýsi úřad či soud obstaví účet, respektive si z něj "legálně" vezmou 100 tisíc jako údajnou pokutu, jim zatím nic neříká. Ani takové články o jasném vykořisťování, jaký jsi napsala Ty. Zrovna v neděli mi kluk vyprávěl to samé, cos tu popsala, jako přes kopírák. Prý krize, tak nutno snížit počet pracovníků. Následně stejný objem práce pro míň již tak plně vytížených lidí. Na konci roku samozřejmě žádné prémie - prý je krize (firma však vykazuje mnohem vyšší zisk). Nakonec zjištěno, že manažer dostal za úkol propustit nejméně 3 lidi, za což osobní odměna 400 tisíc (!). Po půl roce, kdy je ve firmě absolutní chaos a lidi na infarkt, přijato 6 nových pracovníků, krize nekrize.

0 0
možnosti
V

Vikina

22. 6. 2010 19:34
Re: Ahoj, Pavli, tak jsem to

A bylo by toho víc, je to na román. Jedna neuvěřitelnost větší jak druhá.  Rozhodují peníze a chamtivost řídících pracovníků (často neschopných). Staré zásady, morální pravidla apod., to vše je odloženo jako zbytečná veteš. Lidi, které systém přivede do bídy a neřešitelných situací, jsou prostě jen neschopní, a mohou si za to sami, ti, co zbohatnou, jsou ti schopní - ačkoliv většinou či zásadně bohatnou na okrádání druhých. To doprovází masivní propaganda, mající zakrýt právě tuto skutečnost - snaha o spravedlivé rozdělení (rozuměj za solidní zaplacení práce) je označována za závist, čímž označen každý, kdo poukáže na jednoduchou věc - že miliony si nejde vydělat u nás poctivě, takže každý milionář je fakticky zloděj, přičemž je jedno, jak si to zločinci zlegálnili.

Uff, je mi z toho na nic, jsem zvědav, jak lidi probere to, s čím začnou "nové" tváře ve vládě, aby snížili dluh na úkor obyčejných lidí, co nic nezavinili. Žel, ne každý se může vzdát svého zaměstnání, už dávno je otrokem

0 0
možnosti

jahodova

22. 6. 2010 19:03
Díky za Váš článek!!!

Jako vždy mě pobavil a taky je i trochu inspirativní.  taky dělám v ekonomice a 30.6. se podávají daň přiznání a tak si určitě dovedete představit, v jakém stresu právě jsem, dělá se mi špatně už jenom při pohledu na účetní papíry...jenže já vlastním tuhle malou firmu (v malém městě o lukrativnosti ani náhodou) a mám 4 zaměstnance,kterým bych, kdyby s tímhle sekla, docela zkomplikovala život, takže...hledám berličky, jak to přežít, třeba dneska jsme na hodinu odhlásily všechny zákazníky a byly jsme cvičit na balonech. Legrační, že jo, ale skvěle jsme se na chvilku odreagovaly... Moc Vám držím palce, abyste si své "svobody" užila co nejvíc :-)!! Přeji hezký den a posílám pozdrav z Oderských vrchů!

0 0
možnosti
PO

POToole

22. 6. 2010 21:33
Re: Díky za Váš článek!!!

Dekuji, take Vam posilam srdecny pozdrav! Nejen praci ziv je clovek a se se jako majitelka firmy mate moznost stress vlastni i ostatnich alespon trochu ovlivnit, coz je moc dobre. Vic nez samotna narocna prace, ktera me zpocatku velmi bavila, me ovsem deptaly praktiky firmy a jeji demagogie, vse se samozrejme do jednoho clanku neveslo, a tak to vypada na pokracovani! Mejte se moc krasne, brzy se ozvu. P.

0 0
možnosti
HN

Hanka Novotná

22. 6. 2010 9:19
Žádná kariéra

za podlomené zdraví nestojí. Tys, Pavlínko, jen vystoupila z rychlíku, ale i motoráčkem se dá jezdit na krátké výlety, když se Ti po čase zasteskne.;-)

Jsem ráda, že máš čas na sebe a na psaní.V

H.

0 0
možnosti
PO

POToole

22. 6. 2010 21:15
Re: Žádná kariéra

Ahoj, Hanicko! To vis, ze nestoji! :-) A mas pravdu, ja si radsi nastoupim do vlacku a pokocham se pri pomalejsi jizde i krajinkou, nez abych to tu prolitla v rychliku a na konecne se divila, jak mi ta moje cesta prolitla pred ocima a vlastne jsem z ni ani nic nemela, ze jo? ;-)

0 0
možnosti
M

motylek_02

21. 6. 2010 23:20
no to koukam

v usa nutit pracovniky behat po komisich a dodelavat praci po vecerech? Kazdopadne co je moc to je prilis, a lepsi je takovou praci ukoncit, uz kvuli sobe a zdravi.

0 0
možnosti
V

Vikina

22. 6. 2010 20:29
Re: no to koukam

Divil by ses motýlku, k čemu jsou občas nuceni zdejší ajťáci, když vedoucí místa zastávají nikoliv odborníci, ale známí známých. Ti jsou schopni požadovat po odbornících přes počítačové sítě např. i kontrolu faktur a účetních dokladů, protože v rámci snižování stavů propustili všechny účetní. A ukončit práci? Na to musí být v záloze prostě jiná práce, což je v malé republice někdy problém. A, to na rozdíl od nás, má většina mladých hypotéku (s tak neuvěřitelně zlodějskými úroky, že se jeden nestačí divit, co je u nás vůbec legální) s tím, že když nezaplatí poslední splátku (a předtím zaplatil třeba milion či dva, tak prostě a jednoduše o všechno přijde (včetně toho domu či bytu, který buď banka prodá nebo nechá svému osudu, když se nenajde kupec). Takový nevolník si nemůže vyskakovat, i když v práci potí krev. Nu, možná je to v Kanadě lepší, tady je to o život. Už proto, že lidé se zde chovají úplně jinak (ono je to ostatně vidět už na jednání v české či americké firmě).

0 0
možnosti
S

Semper-TDI

21. 6. 2010 4:25
Tak se mi zdá, že se do Ameriky stěhuje kapitalismus

komunistického (čínského ) typu....

Dobře jste udělala Pavlíno !R^:-)

0 0
možnosti
PO

POToole

21. 6. 2010 4:37
Re: Tak se mi zdá, že se do Ameriky stěhuje kapitalismus

Dekuji Vam, mily Sempere! A mate uplnou pravdu, zacinam mit stejny pocit, zejmena u tech velkych firem... :-( Mejte se fajn, P. :-)

0 0
možnosti
J

jaruca

21. 6. 2010 3:06
Zdravím Pavlíno, nejdříve jsem se vylekala, co s tím

zdravím máte, ale naštěstí dobrý, žádná práce nestojí za to, aby to  odneslo zdraví, vím o tom své, držím pěsti. Taky se mi jeví na hlavu postavené, aby byla tak šílená nezaměstnanost a pár zaměstnanců padalo na ústa, nemá to logiku. Přijímají se neodborné síly, aby se ušetřilo a odborníci nemají práci. Absurdistán. Už jsem se dozvěděla také na pohovorech, že jsem pro ně příliš chytrá, že u nich nevydržím, co na to říci. Písnu na email v nejbližší době. Mějte se náramně a na povídku a reportáž se z Mex. zálivu těším a na další také. S dětmi je ten nejlépe strávený čas.

0 0
možnosti
PO

POToole

21. 6. 2010 4:42
Re: Zdravím Pavlíno, nejdříve jsem se vylekala, co s tím

Take Vas moc zdravim a uz se moc tesim na Vas mail - mam nyni vice casu, takze i ja budu mit urcite i vic casu na psani clanku i mailu! :-) Dnes jsem se dozvedela, ze z vedeni me byvale firmy odesli dalsi dva - takze uz jim tam moc lidi nezbylo. Nelituji ani nahodou! Mejte se take bajecne a brzy na ctenou! P.

0 0
možnosti
S

sabka

20. 6. 2010 18:00
co k tomu dodat? to je reálný kapitalismus

po které všichni volali, když cinkali klíčema, obdivovali kapitalismus...takže dobře vám tak!!!

0 0
možnosti
PO

POToole

20. 6. 2010 18:26
Re: co k tomu dodat? to je reálný kapitalismus

Chovani mnohych velkych korporaci nema prece s kapitalismem vubec nic spolecneho. :-( I ja Vam preji nedelni vecer. :-)

0 0
možnosti
S

Snad

19. 6. 2010 13:09
Nesedí mi to také

Četl jsem Váš článek o dětech, pracovala jste až 16 hodin a to máte 6 letého syna tak to musel být chudák. Možná jste socka a asi máte chůvu.

0 0
možnosti
PO

POToole

19. 6. 2010 17:57
Re: Nesedí mi to také

Dekuji za nazor. Chuvu nemam a nikdy jsem nemela. Situace se takto zhorsila vloni v lete, tedy priblizne pred rokem. Muj manzel je ucitel a tak se pres leto (skoro 3 mesice) staral prevazne o deti on. Behem skolniho roku jsou deti pres den ve skole, odpoledne je vozi domu, ja jsem prisla z prace domu kolem seste, stravila s nimi par hodin a pak do noci pracovala na pocitaci doma, coz je bezna praxe. Nemyslim si, ze je muj syn chudak, ale samozrejme i on byl jeden z duvodu, proc jsem skoncila, protoze jsem jako mama tezce nesla, ze s nim netravim dostatek casu. Dlouho jsem cekala, ze se situace zlepsi - az mi dosla trpelivost., fyzicky i psychicky.

0 0
možnosti
TK

trdelnik

19. 6. 2010 4:38
To je to, co "vyspela" spolecnost vytvorila s lidi.

Novodobe otroky.

0 0
možnosti
PO

POToole

19. 6. 2010 17:27
Re: To je to, co "vyspela" spolecnost vytvorila s lidi.

S tim souhlasim, a budu o tom psat i nadale. Dekuji a hezky vikend!

0 0
možnosti
JS

Jana Kolářová

18. 6. 2010 18:34
občas si kladu otázku

kdo je na tom líp - živnostník nebo zaměstnanec? Dosud jsem se - jako živnostník - klonila spíš k tomu, že zaměstnanci se mají lépe. Když pro nic jiného, že mají jistotu odchodného (většinou), placenou nemocenskou od čtvrtého dne (živnostník nemá nic a pokud ji chce mít aspoň po těch dvou týdnech, musí si platit extra pojištění, zatímco u zaměstnance neplatí na nemocenskou nikdo - ani on, ani jeho zaměstnavatel), placenou dovolenou etc.

Ale ono má obojí něco - pro mě jako živnostníka je docela podstatné, že pracuju "na svém". To se pak ty oběti přinášejí trošku lépe, než u zaměstnance.

Na některé rýpaly v diskusi nehleďte, za louži Vás zdravím. Pokud si to můžete dovolit, dobře jste udělala. :-) J.

0 0
možnosti
PO

POToole

18. 6. 2010 19:06
Re: občas si kladu otázku

Mila Jano, dekuji za komentar. Ja si ale nemyslim, ze je na tom clovek lip podle toho, jestli je zamestnavatel nebo zamestnanec, nebot kazde ma sve pro a proti a ja jsem zazila oboje. Ale myslim si, ze je na tom nelip ten, kdo najde ve sve praci SMYSL a dela ji rad. Ve chvili, kdy se radost vytrati a smysl ztrati, je na case se zastavit a neco zmenit... Mejte se krasne a preji Vam pekny vikend! :-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 64
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5739x
Mám ráda děti, lidi, zvířata, přírodu a život, i když možná ne přesně v tomto pořadí. Snažím se dívat na sebe i svět kolem s úsměvem a nadhledem. Dělám, co mě hrozně baví, a doufám, že mi to tak vydrží.
...

Čas Robinsonů
A Time to Cast Off
...


geovisite