Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rande s opravdovým chlapem

    Minulou neděli večer jsme se vrátili domů z naší každoroční dovolené u manželových rodičů a babičky. Kromě spálené kůže, bolavých zad z dlouhé jízdy autem a záhadných dvou kil navíc jsem si z Floridy přivezla i několik zajímavých zážitků, z nichž jeden mě obzvlášť potěšil. Jedná se o drobnou příhodu z malé zastrčené rybářské restaurace nedaleko Tampy, do které se rádi při každé příležitosti vracíme pro vynikající mořské speciality i báječnou a romantickou atmosféru. Tentokrát se mi tam podařilo být svědkem schůzky jedné dámy s opravdovým mužským:

    Vstoupili do restaurace jen několik minut po nás, a hned plně zaujali naši pozornost. Byl to kouzelný pár. On, přibližně třicetiletý, vysoký a pohledný mladý muž, oděn do nažehlené sváteční košile, si ji pyšně vedl středem restaurace. Svou malou, drobnou postavou vedle něj vypadala jako panenka, a ve velkých azurově modrých očích jí zářila radost jako malému děcku na pouti. I ona byla oděna svátečně a s vkusem, této schůzce oba viditelně dávali velkou důležitost.
     Usadili se u vedlejšího stolu, ale on jí nejdříve odsunul židli a dvorně políbil ruku. Lehce se usmála a rozhlédla se kolem, zda i ostatní hosté v restauraci vidí, jaké štěstí ji potkalo. Naše oči se na okamžik střetly, a i já jsem se na ni usmála. Rozzářila se ještě víc, a měla jsem silný pocit, že se mě chystala oslovit, ale v tom okamžiku se u jejich stolu objevil číšník, který odvedl její pozornost. Mladík pro ni objednal víno a pro sebe ledový čaj. Poté otevřel jídelní lístek a zkušeně jí pomáhal vybrat hlavní jídlo. Snažila jsem se nenaslouchat cizímu hovoru, ale jejich tichý, urputný spor se u vedlejšího stolu nedal přeslechnout.
     "Ne, miláčku, opravdu mi stačí jen salát, vždyť víš, že jím málo," naléhavě šeptala.
     "Hloupost, jsme na večeři, musíš se pořádně najíst. A já vím, jak moc máš humry ráda," odvětil s úsměvem.
     "Viděl jsi tu cenu? Téměř čtyřicet dolarů! Máš dost svých závazků než abys mi kupoval drahé večeře," horlivě namítala.
     "Včera jsem dostal skvělou zakázku i se zálohou, dnes to chci s tebou oslavit," šibalsky na ni zamrkal, a ona nejistě ustoupila.
     Objednal jim humry se spoustou zeleniny, pečenými brambory a čerstvými houstičkami s máslem. Zatímco ona opatrně uždibovala ze svého talíře a pobaveně ho pozorovala, on se ládoval s chutí těžce pracujícího člověka a mezi sousty jí vyprávěl jakési zážitky z rybaření. Občas mimoděk něžně sevřel její malou ruku ve své ohromné dlani či pohladil prsty její štíhlou paži, a z jeho očí i pohybů čišela čistá láska, z jejích zase nekonečný obdiv a upřímná radost. Ona se hlasitě smála jeho historkám, až se několikrát zakuckala. Nad smaženou zmrzlinou se šlehačkou (výborný mexický zákusek - pozn.), o kterou se podělili, mu zase ona pro změnu vyprávěla o svých kamarádkách a dlouhých nočních telefonátech s nimi. Nyní on pozorně naslouchal jejímu hovoru, a občas její monolog přerušil dalšími otázkami. Byla to naprosto pohodová večeře dvou spřízněných duší.
     Po zaplacení účtu jí pomohl vstát ze židle a sebral ze stolu krabičku s její nedojedenou večeří, obratně zabalenou číšníkem.
     "Ta večeře mi vystačí ještě na dva dny," projevila uznání nad velikostí porce. "Ani těch potravin dnes nemusíme tolik kupovat."
     "Jen si pochutnej," usmál se a pak se zeptal: "Už sis rozmyslela, kam si vyrazíme příští neděli?"
     "Nejsem si jistá," zavěsila se do jeho paže. "Nemohu se rozhodnout mezi kinem a zmrzlinou v té nové cukrárně."
     Pomalu odcházeli k východu, a jeho veselý hlas se nesl restaurací zpět k našemu stolu:
     "Ale to je jednoduché, vyrazíme si na oboje, babi!"
     Řekněte sami, která ženská by takovému pozvání na rande dokázala odolat?

 

     V životě se často soustředíme na ty velké a důležité věci, a zejména na ty v budoucnosti. To je naprosto v pořádku, pokud si ale ve stejnou chvíli uvědomujeme, že náš život se skládá hlavně z tisíců maličkostí, které ovlivňujeme a můžeme provádět již dnes, a které mohou mít pro druhé lidi větší význam, než si dokážeme představit. Já své babičky ani dědy bohužel na večeři vzít nemohu, dokonce jim již léta nemohu ani zavolat či napsat. Ztratila jsem je dřív, než jsem jim mohla jako dospělá vrátit alespoň zlomek jejich lásky a péče, a udělat jim radost výletem, návštěvou či telefonátem tak, jako ji tak často oni dělali mně. A tak jsem se dávno zařekla, již kvůli svým prarodičům, že právě malým radůstkám v životě budu věnovat zvláštní pozornost.
     A jak je to s vámi?


 

Autor: Pavlina OToole | středa 23.7.2008 5:45 | karma článku: 29,66 | přečteno: 2923x
  • Další články autora

Pavlina OToole

Pan prezident asi nemá angličtinu rád

Když jsem v neděli večer zhlédla záznam z čínského studia během prezidentovy návštěvy a pak si poslechla i záznam Hovorů z Lán, poléval mě místy studený pot z jeho výslovnosti, z nesrozumitelného povídání, ale zejména pak při jeho svérázném překladu z angličtiny do mateřského jazyka. Ráda bych mu nejen vysvětlila, v čem dělá chyby a v čem se mýlí, ale navrhla bych mu i rozumné řešení.

4.11.2014 v 2:36 | Karma: 48,84 | Přečteno: 90949x | Diskuse| Politika

Pavlina OToole

Asi tomu rasismu špatně rozumím...

28. srpna uplyne padesát a jeden rok ode dne, kdy Martin Luther King Jr. přednesl ve Washingtonu svůj projev, který je znám pod názvem „Mám sen“. Jedna věta v jeho projevu mi utkvěla v hlavě obzvlášť výrazně: „Mám sen, že jednou budou mé čtyři děti žít v zemi, kde budou souzeny ne podle barvy jejich kůže, ale podle jejich charakteru.“ Přiznám se, že mám tu větu moc ráda a že s ní naprosto souhlasím. Každý z nás by měl být posuzován dle našich skutků a ne dle příslušenství k nějaké skupině, která je nám navíc dána geneticky.

27.8.2014 v 2:32 | Karma: 38,74 | Přečteno: 3910x | Diskuse| Politika

Pavlina OToole

Potravinové lístky aneb sociální dávky v USA

Kolega Roman Šebl včera uveřejnil svůj blog s názvem „47,6 miliónů Američanů pobírá potravinové lístky“, který mě svým tématem zaujal. Přiznám se, že mě ale nemile překvapily základní neznalosti autora k tématu, o kterém s takovým zápalem píše. Vzhledem k tomu, že jsem v českém tisku zaznamenala nejeden článek či blog na téma "Food Stamps", a prakticky vždy se jednalo o velmi zjednodušené a jednostranné informace, ráda bych českým čtenářům přiblížila, co to jsou potravinové lístky, k čemu slouží, kdo je od státu dostává a jak jsou zneužívány.

20.2.2014 v 3:29 | Karma: 34,24 | Přečteno: 6224x | Diskuse| Ekonomika

Pavlina OToole

Ze zákulisí voleb na prvním stupni ZŠ

Náš Kevin se rozhodl, že se stane prezidentem, když mu byly tři roky. Nastoupil totiž právě do školky, ve které se kromě s novými kamarády, školním řádem a nepříliš oblíbenou ústavní stravou seznámil i s úlomky americké historie. Největší dojem na něj udělal první americký prezident, George Washington, a malý Kevin se stal nejen jeho velikým obdivovatelem, ale vzal si také do hlavy, že bude i jeho úspěšným následovníkem.

23.10.2013 v 15:20 | Karma: 18,34 | Přečteno: 1108x | Diskuse| Politika

Pavlina OToole

Křik týraného člověka

Paní Irena Fuchsová napsala blog s názvem „Týrané ženy, týraní muži – musíte křičet!“, ve kterém popisuje situaci, které byla svědkem. Viděla na vlastní oči fyzické napadení ženy jejím manželem, a nyní doufá, že se jí žena ozve a ona jí poradí. Poradí jí jednu věc, že musí křičet.

4.2.2013 v 2:05 | Karma: 35,26 | Přečteno: 3878x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rozepře o důchodové reformě i ústavní žaloby. Promluví stínová vláda hnutí ANO

25. dubna 2024  10:15

V atriu Poslanecké sněmovny proběhne tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci zřejmě...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  10:15

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

Družku bil, přeřezal jí šlachy. Soud muži za dlouhodobé týrání potvrdil devět let

25. dubna 2024  8:49,  aktualizováno  10:13

Olomoucký vrchní soud zamítl odvolání Tomáše Heráka ze Šumperska, kterému krajský soud za...

SOCDEM žene Paroubkovu suverenitu k soudu. Žádá její vyřazení z voleb

25. dubna 2024  10:13

Sociální demokracie (SOCDEM) tvrdí, že koalice ČSSD, kterou ministerstvo vnitra zaregistrovalo pro...

  • Počet článků 64
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5739x
Mám ráda děti, lidi, zvířata, přírodu a život, i když možná ne přesně v tomto pořadí. Snažím se dívat na sebe i svět kolem s úsměvem a nadhledem. Dělám, co mě hrozně baví, a doufám, že mi to tak vydrží.
...

Čas Robinsonů
A Time to Cast Off
...


geovisite